تصادف اتوبوس با تریلی در کرمانشاه یک فوتی و ۱۱ مصدوم برجا گذاشت تولد لاکچری در سومین روز خاص قرن جدید! جزئیات تکان‌دهنده از اردوی وحشت در استخر مرگ برنامه جدید امتحانات پایه ششم و نهم اعلام شد (یکم خرداد ۱۴۰۳) نام‌گذاری بیمارستان ۲۰۴ تختخوابی نیشابور به‌نام «سیدالشهدای خدمت» انفجار مین در ارتفاعات مرزی آذربایجان غربی یک کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت (یکم خرداد ۱۴۰۳) زلزله قدرتمند اندونزی را لرزاند (یکم خرداد ۱۴۰۳) طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مهمترین اقدامات شهید آیت الله رئیسی بود کشف ۱۷ کیلوگرم زعفران قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد(۱ خرداد ۱۴۰۳) قطار فوق‌العاده مشهد برای مراسم تشییع رئیس‌جمهور از مهاجرت ۱۰ هزار پزشک تا توزیع نابرابر پزشکان متخصص در کشور  برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد برای روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان
سرخط خبرها

کدام مدارس سیستان و بلوچستان فردا دوشنبه (۲۸ فروردین ۱۴۰۲) تعطیل است؟

  • کد خبر: ۱۵۹۲۲۴
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲
کدام مدارس سیستان و بلوچستان فردا دوشنبه (۲۸ فروردین ۱۴۰۲) تعطیل است؟
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: براثر وزش باد شدید همراه با گرد و خاک فردا دوشنبه تمامی مدارس شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز تعطیل است.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید محبی اظهار داشت: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان از عصر یکشنبه شاهد باد شدید همراه با گرد و خاک در نواحی شمالی این استان هستیم که با توجه به شدت این پدیده تا روز پنجشنبه فردا مدارس تمامی مقاطع پنج شهرستان استان تعطیل است.

وی ادامه داد: فعالیت ادارات در منطقه سیستان فردا طبق روال هر روز تداوم دارد.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان وزش باد خیلی شدید همراه با طوفان گرد و خاک و کاهش دما از امروز یکشنبه مناطق شمالی این استان را در فرا گرفت.

محسن حیدری اظهارداشت: بروز این پدیده هواشناسی در این مدت موجب اختلال در عبور و مرور و لغو یا تأخیر در پروازهای شمال سیستان و بلوچستان می‌شود.

وی تاکید کرد: ضروری است شهروندان در زمان غبارآلود شدن هوا از ترددهای غیر ضروری در فضای باز پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: اطمینان حاصل کردن از استحکام سازه‌ها و پوشش گلخانه‌ها و کندوهای زنبور عسل از دیگر نکات مهم است که باید کشاورزان مدنظر قرار دهند.

کمبود منابع آبی، فقر پوشش گیاهی و بالا بودن درجه حرارت و تبخیر زیاد از دیگر عوامل بالا بودن قابلیت حادثه خیزی این منطقه است.

سیستان و بلوچستان در منطقه گرم و خشک واقع شده و به همین دلیل تاثیرپذیری از سامانه های کم فشار حاره ای و پراکنش زمانی و مکانی بارندگی ها بسیار نامناسب است به طوریکه در برخی اوقات تمامی بارندگی های سالانه یک منطقه و حتی بیش از ۲ برابر آن در کمتر از ۲۴ ساعت نازل شده و سیلاب های سهمگین ایجاد می کنند.

این ویژگی های جغرافیایی و طبیعی سبب شده که در بسیاری از سال‌ها سوانحی چون خشکسالی و سیل بطور توامان در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان رخ دهد.

بخش های شمالی سیستان و بلوچستان به دلیل تاثیرپذیری از پدیده مونسون آسیایی(کم فشار هند) در ماه های گرم سال با وزش بادهای نسبتا شدید ۱۲۰ روزه و طوفان و گرد و خاک روبرو است، همچنین از نظر لرزه خیزی بر اساس تقسیم بندی های انجام شده این استان دارای گسل های فراوان و مهمی است که فعالیت این گسل ها باعث وقوع زمین لرزه های متعدد شده است.

گسل مکران در جنوب سیستان و بلوچستان یکی از گسل هایی است که قابلیت خطرزایی بسیار بالایی دارد، همچنین این استان با وجود ۲ آتشفشان نیمه فعال تفتان و بزمان از حیث خطر فوران آتشفشان در زمره مناطق تحت تاثیر خطر محسوب می شود.

بیش‌از ۲۰ سال از خشکی تالاب بین المللی هامون و خشکسالی سیستان می گذرد و این معضل با تغییر اقلیم منطقه به آب و هوایی گرم و خشک و خشن، زندگی را برای مردم از لحاظ اقتصادی و سلامتی دچار مشکل کرده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->